Sunday, March 29, 2020

Đừng mắc sai lầm lớn này trong đời


Đừng mắc sai lầm lớn này trong đời

Khi những người thân thương của mình, nhiễm Covid-19, được xe cứu thương chở đi, mình sẽ:
KHÔNG THỂ đi theo trên xe cứu thương
KHÔNG THỂ ngồi bên giường bệnh
KHÔNG THỂ nắm tay an ủi
KHÔNG THỂ thăm viếng mỗi ngày
KHÔNG THỂ nhìn thấy người thân của mình nằm thở mệt nhoài từng hơi bằng máy trợ phổi vài ngày, hay vài tuần
KHÔNG THỂ biết khi nào họ sẽ lành bịnh, hay sẽ vĩnh viễn ra đi không một người thân bên cạnh
KHÔNG THỂ nhận tin nhắn vì người thân có thể yếu dần
KHÔNG THỂ liên lạc để được cập nhật bệnh tình vì tất cả nhân viên y tế - những thiên thần - đang quá bận rộn tới kiệt sức
KHÔNG THỂ và KHÔNG THỂ trăm điều khác


Mình chỉ biết bị cách ly ở nhà chờ đợi thấp thỏm, khi người thân thương hoàn toàn cô đơn đang ở bịnh viện.
Trong vài tuần tới đây - điều này có thể thành hiện thực và xảy ra với bất cứ ai.


Và, không có gì đáng sợ hơn, khi người bệnh là chính mình - và mình phải trải qua cảnh một mình nằm bịnh này trong sự lo lắng trăm ngàn lần cho gia đình của mình.


HÃY Ở NHÀ! Vì mình, vì gia đình mình, vì cộng đồng và xã hội.
Với tất cả TÂM TỪ và lòng BIẾT ƠN - hãy chia sẻ với mọi người bạn nhé !


From: Nguyên Túc Nguyễn Sung's facebook.

PLEASE STAY AT HOME! 
For the greater good of our family, 
for our communities and society.

With all loving-kindness and appreciation. 
Please share with everyone!


Make no mistake. When loved ones are removed from your home by ambulance because the virus has hit them hard, you are not going to be able to follow them there, sit by their hospital bed and hold their hand. You are not going to be able to pop in at 7.00 pm for visiting hours. They are going to have no one other than exhausted and brave hospital staff to see them through days or weeks of barely breathing through a ventilator until they either die or recover. They are not going to be well enough to text you.


You are not going to be able to phone the ward to check in on them regularly (staff will be too busy for that). During that time, they will be completely alone, while you sit at home waiting to hear whether they have made it through.

Imagine that person is someone you love dearly. Because it's going to be a reality for many in the coming weeks.

And if that person in hospital happens to be you, going through that ordeal completely alone, it would be nothing less than terrifying.

Please stay home and only go out if absolutely necessary. Social distancing is imperative right now for your family and mine.
Copy and paste to share, I did. ❤️🙏